‘Donkere tijden vragen om licht entertainment’
‘Als vrouw kon je enkel buiten het systeem een film maken’
‘Als regisseur word je niet altijd beter met de jaren’
‘Ik wil een dialoog starten tussen generaties’
‘Mijn film bekijken is géén activistische daad’
‘Spijtig dat film veel van zijn vrijheden is verloren’
‘Als illustrator met de beeldtaal van de jaren 1980 spelen is leuk’
‘We lijden aan een soort morele blindheid’
‘Het gaat er bij velen niet in dat “Aftersun” fictie is’
‘We begrijpen nog niet dat ook vrouwen complex zijn’
‘Dit preutse klimaat dwingt me om provocatief te zijn’
‘Alleen in de natuur kan je compleet jezelf zijn’
‘Niemand toont eenzaamheid zo raak als Sofia Coppola’
Roland Emmerich: ‘De NASA vertelt volgens mij niet alles’
‘Soms moet je gewoon het toeval omarmen’
‘Volwassenen zien de wereld scherper door de ogen van een kind’
‘Goede horror houdt de samenleving een spiegel voor’
‘De pornowereld bestaat niet enkel uit roofdieren’
‘Op Facebook verandert iedereen in een idioot’
‘Jezelf niet kunnen zijn is pure horror’
Regisseur Ari Folman: ‘Ik ben verslaafd aan animatie’
‘De jeugdzorg bevat heus ook een positieve mindset’
‘Ik wilde geen perfect portret maken, maar zijn ziel capteren’
‘Natuurlijk heb ik niet met Bernard Wesphael gesproken’
‘Waarom leer je niets over paragraaf 175 op school?’
‘Herr Bachmann biedt elke leerling de kans om uit te blinken’
‘In een vijandige omgeving opgroeien, maakt je veerkrachtig’
Asghar Farhadi: ‘Helden aarden beter in kleine kring’
‘Deze redding toont de mensheid op zijn mooist’
‘Het is verboden om een Iraanse te tonen zoals ze echt is’
‘Cage doet wat je hem vraagt, en duizend keer meer’
‘In de porno-industrie heerst een vals gevoel van inspraak’
‘Nergens kom je zo dicht bij de hel als in all-in hotels’
‘Zie deze film als mijn antwoord op Woody Allen zijn 'Manhattan'’
‘Artiesten met borderline maken geen betere kunst’
François Ozon: ‘Ik wil niets leren, ik wil begrijpen’
‘Wees nergens echt goed in, mensen zullen je erom haten’
‘Vrouwen moeten ook strontfilms mogen maken’
‘Het is dringend tijd voor een empathische revolutie!’
‘Ik had gerust veel verder willen gaan in mijn vertolking’
‘Regisseurs kunnen veel van influencers leren’
‘Laat niemand voor jou bepalen wat succes is’