Goedemiddag, goedenavond en welterusten!
Dean Tavoularis, de man die mensenlijken als props beschouwt
Waarom Wim Wenders de koning van de weg is
Voor wie is de glanzende remake van ‘The color purple’?
Waarom is Tilda Swinton de ideale fetisjactrice?
In ‘Beau travail’ gaat Claire Denis de seksestrijd voorbij
IFFR is alweer gedaan, maar deze films zinderen nog na
Wie vertolkt Brad Pitt in Tarantino’s laatste film?
Waarom ons tiende nummer het laatste is
Waarom liet Johnny Depp zijn regiedebuut verdwijnen?
Deze zeven films doen ons uitkijken naar IFFR
Deze korte klassiekers kunnen Scorsese inspireren
Waarom 2024 een bijzonder jubileumjaar wordt voor film
Zes films om naar uit te kijken
Dit zijn jullie vijf beste films van 2023
Waarom ‘Die hard’ de beste kerstfilm aller tijden is
Dit zijn de vijf opvallendste filmtrends van 2023
Dit zijn de vijf opmerkelijkste debuten van 2023
Humbug in de persjury van Filem’on
Welkom op het meest cinefiele filmfestival ter wereld
De ongemakkelijke waarheid achter ‘The ecstatic truth’
Waarom een 18de-eeuwse figuur Herzogs held is
Zag jij onze eerste reclamespot al?
Hoe Frank Daniel de Belgische film herschreef
Waarom Trump een credit verdient voor ‘Tetris’ en ‘Air’
De anime-meester die hoop vindt tussen verwoesting
Deze films wil je zien na het lezen van Tarantino’s boek
Bouw jij mee het campagneteam van Humbug uit?
Terugblikken op Anima in vijf films
Een terugblik op IFFR in tien films
Martel maakt geen melodrama’s maar horrorfilms
Met ‘Stagecoach’ blies Ford de western nieuw leven in
Wanneer de realiteit voorligt op schema
Hoe de soundtrack voor ‘The whale’ ontstond in Gent
Wat maakt ‘Jeanne Dielman’ de beste film ooit?
De ontspoorde trein van Buster Keaton raast nog voort
Andrea Arnold zoekt in ‘Cow’ het dier in de mens
Waarom ‘She said’ de eerste échte #MeToo film is
Claire Denis laat je alle hoeken van het (film)universum zien
Hoe Damien Chazelle zich laat drijven door blinde ambitie
Pawel Pawlikowski beheerst de kunst van het weglaten
Onze tien hoogtepunten van Film Fest Gent